”We weten dat driekwart van Nederland een streaming abonnement heeft, maar het is een soort black box. Wat doen die mensen nou allemaal op de streamingdiensten?”
In de nieuwste aflevering van de podcast Content Wars vertelt Branco Scherer over Bindinc. VOD Insights. Met presentatoren Jelle Maasbach en Kirsten Jan van Nieuwenhuijzen praat hij over streamingdiensten, videocontent en het opmerkelijke gedrag van de Nederlandse kijkers.
Branco licht toe hoe Bindinc. als eerste inzichten heeft in het kijkgedrag van Nederland op streamingdiensten. In samenwerking met het bekende onderzoeksbureau Motivaction is een representatief panel opgesteld, waarmee de data en insights verzameld worden.
Een van de leukste onderdelen van deze aflevering van Content Wars is dat de kenners samen toplijstjes bespreken die voor nieuwe inzichten zorgen. Natuurlijk komt aan bod welke series de afgelopen tijd het best bekeken zijn. Ook wordt besproken welke videocontent het meest aangeraden wordt. Maar Branco heeft ook een aantal inzichten meegenomen die minder voor de hand liggen. Bijvoorbeeld: hoe goed wordt de Formule 1 op Viaplay door vrouwen bekeken? Welke serie van Disney+ is een hit bij mannen in de Randstad? En waardoor was Videoland de grote winnaar in de eerste maanden van dit jaar?