Bindinc. VOD Insights kijkt iedere maand naar diverse indicatoren van series binnen de SVOD-wereld. Behalve kijkaandelen, kijken we bijvoorbeeld ook naar de co-viewing rate, oftewel in welke mate men samen met anderen heeft gekeken naar een serie of film.
Co-viewing score
Nederlandse series het momenteel goed doen op de diverse streamingplatforms. Het is dan ook niet zozeer opmerkelijk dat in oktober de top 3 co-viewing bestaat uit drie Nederlandse titels.
- De Verraders: Halloween (Videoland)
- Ik Vertrek (NPO Start)
- Het Gouden Uur (Netflix)
Engagement score
Ook qua engagement score, de mate waarin men aandachtig een film of serie bekijkt, behaalt een Nederlandse productie een mooie tweede plaats. De nummer één is overigens van een streamingplatform dat we nog niet zo vaak in de top 3-lijsten tegenkwamen.
- Gen V – Prime Video
- Het Gouden Uur – Netflix
- Liebes Kind – Netflix
Title Scorecard
Wil je meer inzichten in welke doelgroep naar welke content kijkt dan is de Title Scorecard van Bindinc. VOD Insights een handig middel. In één oogopslag wordt duidelijk hoe een productie wordt bekeken en door wie.
Behalve een Title Scorecard levert VOD Insights analyses op gebied van titels, genres, platforms en doelgroepen, waarbij we over alle streaming platforms heen kijken.
Wil je meer weten? Stuur een mail naar rutger.bergsma@bindinc.nl en je hoort direct van ons.