Wat keken mannen tussen de 25 en 34 jaar in juli en augustus 2024?
Een andere kijkersgroep die Bindinc. VOD Insights onder de loep neemt zijn de mannen tussen de 25 en 34 jaar. Deze Millennials hebben hun studie erop zitten, staan aan het begin van hun carrière en zetten de eerste stappen op de woningmarkt. Omdat ze het online kijken volledig omarmen, zijn deze kijkers een aantrekkelijke doelgroep voor SAVOD-adverteerders.
Top 3 populairste titels in juli en augustus
Dit waren binnen deze kijkersgroep de populairste titels in juli en augustus:
- B&B Vol Liefde (Videoland)
- Olympische Spelen van Parijs 2024 (HBO Max)
- House of the Dragon (HBO Max)
B&B Vol Liefde scoorde in juli en augustus hoger dan typische ‘mannentitels’ als House of the Dragon (fantasy), The Boys (superhelden-actie) en de sportverslaggeving van de Olympische Spelen. Opmerkelijk, want het love reality-genre is juist vooral populair bij vrouwen. De hoge Co-Viewing Score die Bindinc. VOD Insights vond bij deze titel laat zien dat de mannen B&B Vol Liefde voornamelijk samen met hun partner hebben gekeken.
Top 3 hoogste attentive reach in juli en augustus
De hoogste Attentive Reach werd in deze periode bij deze titels gemeten:
- House of the Dragon (HBO Max)
- The Boys (Prime Video)
- De Slimste Mens (NPO Start/Plus)
De dramaseries House of the Dragon en The Boys hebben een hoog tempo en een groot aantal personages, wat vraagt om aandacht van de kijker. De kennisquiz De Slimste Mens is een titel die uitnodigt tot actief meedenken, en heeft dus ook een hoge Attentive Reach.
Top 3 genres in juli en augustus
Deze drie genres waren in juli en augustus het populairst bij mannen tussen de 25 en 34:
- Drama
- Actie
- Comedy
Hier geen verrassingen, omdat deze genres het altijd goed doen in deze kijkersgroep. Dat we reality niet terugzien in deze top 3 betekent dat de mannelijke aandacht voor B&B Vol Liefde uitzonderlijk is binnen dit genre en echt gebaseerd is op het brede succes van deze titel. Ook dat is interessante informatie voor adverteerders.