Bindinc. VOD Insights
Dashboard
Neem contact op
Bindinc. VOD Insights
No Result
View All Result

Kijkgedrag onder vrouwelijke Xennials*

18/04/2024
in Bindinc. VOD Insights

Na onze blik op het kijkgedrag van de Millennials, kijkers in de leeftijdsgroep tussen de 25 en 34 jaar, zoomen we dit keer in op een iets oudere groep, de zogeheten Xennials.

Bindinc. VOD Insights hanteert de term ‘Xennials’ voor de kijkers in de leeftijdsgroep tussen de 35 en 44 jaar Xennials vallen tussen de oudere Generatie X en de jongere Millennials. Ze behoren tot de laatste generatie die niet van jongs af aan met het internet is opgegroeid. Vergeleken met Millennials is het voor hen minder vanzelfsprekend om te kiezen voor online kijken in plaats van lineair.

Top genres

In februari en maart 2024 was dit de Top 3 van populairste genres bij de vrouwelijke Xennials:

 

1. Drama
2. Actie
3. Misdaad

 

Opvallend is dat reality, dat eerder dit jaar bij de vrouwelijke Millennials het populairste genre bleek te zijn, in de top drie van de Xennials helemaal niet voorkomt. Drama en comedy worden door beide leeftijdsgroepen veel bekeken. Vrouwelijke Millennials en Xennials tonen in hun kijkvoorkeuren dus overeenkomsten, maar er zijn ook duidelijke verschillen.

Populaire titels

Dit is de Top 3 van populairste titels onder vrouwelijke Xennials in februari en maart 2024:

 

  1. Married at First Sight (Videoland)
  2. One Day (Netflix)
  3. Shameless (Netflix)

De Nederlandse love-realitytitel Married at First Sight, die ook lineair wordt uitgezonden, is onder vrouwelijke SVOD-kijkers een van de best bekeken titels. Ook bij de leeftijdsgroep tussen de 35 en 44 jaar is dat geen uitzondering.

 

Netflix had in maart bij de vrouwelijke Xennials succes met de romantische dramaserie One Day. Deze serie verscheen begin februari al op deze streamingdienst, maar had kennelijk wat tijd nodig om deze kijkersgroep te bereiken. Heel verrassend is de nummer drie: Shameless, een Amerikaanse dramedy over de leden van een disfunctioneel gezin. De serie liep van 2011 tot en met 2021 en alle seizoenen staan sinds oktober op Netflix. De serie hoort niet in het rijtje van altijd goed bekeken ‘evergreens’, zoals Friends en The Office, maar blijkt onder vrouwelijke Xennials wel bijzonder populair.

Benieuwd naar meer informatie over deze inzichten? Neem dan contact op met branco.scherer@bindinc.nl voor een vrijblijvend gesprek. 

 

*Bindinc. VOD Insights interpreteert de term ‘Xennials’ als mensen tussen de 35 en 44 jaar

Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Terug naar overzicht
Next Post
Nederlandse videocontent steeds populairder

Nederlandse videocontent steeds populairder

Adres

M-Mediagebouw
‘s-Gravelandseweg 80
1217 EW Hilversum
035 – 672 67 26

Bindinc.

Bindinc. VOD Insights is een product van Bindinc. Ga naar de website voor meer informatie.

Bindinc.nl
Linkedin

    Download de Title Scorecard


    * = verplicht veld

      Inschrijven voor demo

        Contactformulier

        No Result
        View All Result
        • 404
        • home
        • nieuwsberichten

        © 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.